0702-398916 info@viltochetikett.se

Köpvillkor

Vilt och Etikett är startat för att tillhandahålla förpackningar, etiketter, maskiner och annan utrustning för det Svenska viltköttet. Vårt Svenska viltkött är en förnyelsebar råvara som ständigt ökar i mängd. Vi har aldrig haft så mycket vilda djur i våra skogar och det ökar år från år. Om vi sköter och förvaltar dessa tillgångar på ett klokt sätt kommer vi tillsammans med skogsbruket att erbjuda fantastiska förnyelsebara råvaror som har en minimal påverkan på vår miljö. Jakten är djup rotad i vårt Svenska samhälle och trenden är att de nu ökar med antalet utövare och toleransen och intresset för jakt har nog aldrig varit större än idag.

När vi nu har mycket vilt och många jägare i våra skogar blir det också mycket viltkött som följd av detta. Om vi tar hand om detta på rätt sätt kan vi vidareförädla detta för vår privata konsumtion och känna ett mycket större värde om vi förpackar och märker upp det på ett bra och snyggt sätt. Det skall sägas att det inte är tillåtet att sälja sitt viltkött utan att det först genomgått en rigorös veterinärkontroll, inte minst när det gäller vildsvin och björn som kan innehålla trikiner. Våra produkter vänder vi oss till den privata konsumenten som vill på en praktiskt och snyggt sätt paketera och märka upp sitt viltkött. Det är med ögonen vi äter och tar beslut på vad vi skall äta, stämmer detta så bör vi tilltalas mer av en förpackning som är gjord i en vakuummaskin och med en snygg etikett på som tydligt talar om vilken djurart och del förpackningen innehåller.

Vår målsättning är att erbjuda produkter som håller bästa kvalitet och som bara fungerarar utan kompromisser. Utbudet av varaor är ständigt under överyn och nya kan komma att läggas till och gamla tas bort om de inte längre håller måttet. Välkommen att höra av dig om det är något du saknar och skulle behöva, info@viltochetikett.se

Vilt och Etikett

Porsvägen 10  374 51  Asarum

Företagets öppettider (OBS! Detta måste vara tider där ni kan svara i telefon och e-post): Alla dagar 8.00 – 17.00
Telefon 0702 398 916
E-postadress: info@viltochetikett.seb

www.viltochetikett.se

-Information om beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via e-post till info@viltochetikett.se eller ring 0702-398916. Du måste vara 18 år och myndig eller har målsmans godkännande vid beställning.

-Information om Leveranstide

Alla etiketter och pennor skickas med Post Nord och med A-post, leveranstid enligt Post Nord är en vardag.  Övriga varor skickas med Transportören Bring som normalt har leveranstider på 3-5 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) så kontaktar du oss direkt på e-postadress info@viltochetikett.se. Vid försenad leverans har du alltid rätt att häva ditt köp. Risken för inhandlade varor övergår till köparen när leveransen görs.

-Information om Priser

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor) och alla priser är inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

-Information om Frakt

Alla varor som skickas med Transportören Posten Nord är det fri frakt på, dvs etiketter och pennor. För övriga varor tillkommer alltid en kostnad för frakt så de går via annan transportör och debiteras alltid oavsett övrig information. Det är upp till kunden att välja rätt fraktkostnad i Kassan beroende på vilken vara som väljs. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) så kontaktar du oss direkt på e-postadress info@viltochetikett.se.

Fraktalternativ 1 – FRI FRAKT

Dina varor skickas som brev, detta gäller etiketter och pennor.
OBS! Denna försändelse visar inte leveransstatus och kan inte spåras via kollinummer.

Fraktalternativ 2 – kostnad enligt aktuell transportörs lista.

Paket levereras till ditt närmaste ombud och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via sms, e-post eller brev.
OBS! Denna försändelse visar leveransstatus och kan spåras via kollinummer!

Transportskada anmäls till det utlämningsställe där du hämtat ut varorna. Om du upptäcker skadan då du kommit hem tar du med hela paketet (varor och embalage) till utlämningsstället för en skadeanmälan.

-Information om Betalningssätt

och det är viktigt att du förklarar skillnaderna mellan dem, säkerhetsstandarden, samt vem som levererar tjänsten. Exempelvis Auriga ePayment för Kortbetalning. Du kan skriva en kort inledning, liknande ”fraktalternativen ovan”. Vi tycker också att du skall förklara varje betalningsalternativ så att din kund är införstådd med villkoren, kostnaderna och säkerheten på varje betalningsalternativ. OBS! Villkoren från olika betalningsleverantörer (Auriga ePayment, SveaWebPay, Klarna m. fl) skiljer sig från detta exempel. Det är viktigt att du kontrollerar detta med dina leverantörer så att informationen till din kund blir korrekt.

-Swishbetalning till 0702 398 916

Summan överförs omgående och din leverans skickas senast nästa vardag. Säkerheten kring Swish kan du läsa om på ; https://www.getswish.se/support/hur-sakert-ar-swish/

-Bankgirobetalning i förskott till 554-3178

När pengarna syns på tillhörande bankkonto skickas varorna, vilket tar ett par bankdagar. Säkerheten kring bankgirobetalningar kan du läsa om på ; https://www.bankgirot.se/om-bankgirot/vara-betalsystem/bankgirosystemet/

-Kortbetalning Visa/Mastercard

Summan debiteras ditt betalkort i samband med att du erhåller orderbekräftelse via mail . Vi använder betalväxeln Teller som är PCI DSS certfierade. Betalväxeln Teller använder 3D Secure som är en global säkerhetsstandard, framtagen av VISA och Mastercard. Överföringen av pengarna sker med SSL-kryptering och betalväxeln tillhandahålls av leverantören Teller. Det innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter. Endast kort utfärdade av Svenska banker tillåts.

-Fakturabetalning tillkommer 19 kr

Önskar du betala med faktura väljer du detta betalningsalternativ i kassan. När leveransen med dina varor är på väg till dig e-postas fakturan till den e-postadress du angivit i din beställning, alternativt skickas utskriven faktura med i Post Nordbrev. Betalningsvillkor vid detta betalningsalternativ är följande. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 10% + gällande referensränta. Fakturan är ditt kvitto.

-Information om Personuppgiftslagen (PUL)

Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register. Läs mer om personuppgiftslagen här http://www.datainspektionen.se/lagar-och-regler/personuppgiftslagen/

-Information om Ångerrätt, Reklamation, Retur, Byte

Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund. Du har en generell lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, band- och ljudupptagningar där plombering har brutits, varor som tappar sitt värde (exemeplvis livsmedel) vid leverans.Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan.

-Reklamation:

Meddela varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig på info@viltochetikett.se eller telefon 0702-398 916. När du har meddelat oss så skickar vi anvisningar till dig angående returen. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället. Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

-Retur:

Retur skall ske inom 14 dagar från leveransdagen under förutsättning att produkten återlämnas i oskadat och obrukat skick i obruten originalförpackning. Vi följer distans och hemförsäljningslagen. Varan skall returneras med originalförpackning och i väsentligen oförändrat skick. Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt.

-Bytesvillkor:

Vid byte av produkt, t.ex vid ändring av storlek med mera gäller följande: Du står själv för returfrakten tillbaka till oss. Vid byte står vi för att skicka ut den nya produkten till dig. OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via telefon 0702-398 916 eller via e-post: info@viltochetikett.se innan du vill byta dina varor!

-Ej uthämtade paket

Hämtar du ej ut dina varor som du beställt så debiteras du vår kostnad för att skicka ditt paket fram och tillbaka samt lagerkostnad. Kostnaden för detta är för närvarande 195 kr. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

-Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

-Information om Produktinformation

Vi reserverar sig för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker dock att på bästa sätt exponera dem så korrekt som möjligt. Vi besvarar gärna era frågor beträffande färger/storlekar om ni känner er osäkra.

-Force Majeure

Force Majeure eller nöd/skador som det också kallas som inte kunnat förutsägas, ofta åsyftande naturkatastrofer som översvämning, jordbävning och liknande är information som du gärna skall informera din kund om. Du har alltid ansvar för produkterna du själv säljer, oavsett vilken leverantör som levererar produkterna till dig så därför är det också viktigt att du informerar din kund med förutsättningar vid eventuella katastrofsituationer.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, försenad postgång, Transportörförseningar, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

-Cookies

Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida. För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.

-Information om Orderbekräftelse

När kunden har beställt något från din butik så ska du alltid i antingen orderbekräftelsen eller med försändelsen skicka med information om ångerrätt till kunden. En rekommendation är att du har med ångerrätten, samt övrig viktig information om exempelvis reklamation, byte, retur, kontaktuppgifter med mera. Orderbekräftelsen skickas alltid per automatik till kundens angivna e-post efter lagd beställning och på så sätt säkerställer du att informationen även kommer ut till kunden.